czwartek, 16 października 2014

Bartek Świderski, Przejrzeć kobiety

Nie lubię pisać o książkach, które mnie zawiodły i nie lubię pisać źle, więc będzie krótko, bardzo krótko. W przypadku opowiadań Bartka Świderskiego – Przejrzeć kobiety muszę przyznać, że spodziewałam się zupełnie nie tego z czym się zetknęłam. Nastawiałam się na coś innego, a okazało się, że to zupełnie nie moja bajka. Nie wiem, czy jestem mało inteligentna i nie dotarły do mojego mózgu ukryte przesłanki każdego opowiadania. Nie wiem, czy nie potrafię czytać ze zrozumieniem. Nie wiem też, o co chodziło w tej książce, w tych opowiadaniach - bo myślałam, że o kobiety - tego w nich nie zauważyłam. 

Nie widziałam w tym ani humoru, ani mądrości życiowych, ani anegdot związanych z kobietami. Nastawiłam się, że w czasie czytania książki, dowiem się czegoś ciekawego, uświadomię sobie kilka rzeczy o mnie samej czy o innych równych czy też nie babkach. Tymczasem dla mnie ta książka nie miała nic wspólnego z kobietami. Może jedno opowiadanie, po głębszym wtopieniu się w jego treść kryło w sobie coś charakteryzującego płeć piękną i jej zachowania, ale to wszystko. Czytałam tę książkę i co rusz zastanawiałam się o co chodzi, czy jestem jakimś debilem, czy nie dostrzegam czegoś, w momentach gdy powinnam. Nie czułam się dobrze czytając ten zbiór opowiadań. W ogóle nie ciągnęło mnie też, by po niego sięgać, ale zaparłam się i powiedziałam sobie, że skończę. Jedyne co zauważyłam w tej pozycji to konsekwencja, każde opowiadanie jest napisane tym samym stylem, w ten sam sposób denerwuje, zniechęca i zmusza do myślenia, choć widać po mnie, że nie do końca konstruktywnego. Dzięki Bogu i chyba wydawnictwu książka  nie należy do grubych i poszło to w miarę szybko. Choć to też jest kwestią dyskusyjną, bowiem książki o takich rozmiarach łykam w jeden dłuższy wieczór, na tę potrzebowałam ich kilka. Czytanie ma sprawiać przyjemność, a w tym wypadku tylko męczyło i z pewnością nie umilało mi czasu.

Wiem, że jest także część: Przejrzeć facetów – z pewnością po nią nie sięgnę, nie chcę się męczyć ponownie. Może ktoś ma inny gust literacki, ale mi ewidentnie ten typ twórczości nie pasuje. 

Podsumowanie:
Autor: Bartek Świderski
Tytuł: Przejrzeć kobiety
oprawa: miękka
Wydawnictwo: MG
Ocena Czytanie uszczęśliwia: 2/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz