środa, 28 maja 2014

Olga Kozierowska, Sukces pisany szminką

„Sukces pisany szminką” kupiłam, chcąc się trochę biznesowo zorientować, może czegoś mądrego się dowiedzieć. Książka przeleżała trochę i dopiero teraz niedawno po nią sięgnęłam, mając w głowie takie same założenia, jak wtedy gdy ją kupowałam. Szczerze powiem, że spodziewałam się czegoś innego, co oczywiście nie oznacza, że książka jest zła. Miałam nadzieję, że znajdę sporo teoretycznych ciekawostek dotyczących kobiecego biznesu, które choć trochę przybliżą ten temat. Praktycznych porad, jak założyć firmę w książce jednak nie znajdziemy. Książka ma raczej charakter mocno motywacyjny i naprawdę działa, choć moim zdaniem, jeśli któraś kobieta po nią już sięga, to raczej jest zmobilizowana do działania. Nie zmienia to faktu, że po przeczytaniu jej motywacja i pewność siebie są bardzo mocno ugruntowane w głowie i pozwalają spojrzeć na wszystko bardzo pozytywnie. Gdy odkłada się przeczytaną do końca książkę ma się „kopa” do działania. Jednak czegoś wtedy brakuje – tej ciutki praktycznych porad – co zrobić, gdzie się udać. Myślę, że takie informacje, choćby wplecione w którąś część książki, nie zajęły by dużo miejsca, a dałyby już jakiś pogląd na sytuację. 

Co mnie w tej książce zaskoczyło to testy – autorka aktywizuje swoje czytelniczki, które mogą trochę poznać siebie, umiejscowić w pewnym miejscu swoje atuty i cechy. Najmocniejszy punkt tej książki, to jednak jej odzwierciedlenie w realnym świecie. Wszystko dlatego, że autorka, Olga  Kozierowska opisuje w książce również swoją drogę – od pracy w normalnej korporacji, decyzję o zmianach, po założenie własnego biznesu. Pisze o próbach, kłodach, jakie los rzuca pod nogi, o pierwszych małych sukcesach, a następnie kolejnych coraz większych i większych. Autorka zamieszcza również w książce wywiady z ludźmi, którym się udało osiągnąć sukces i iść w stronę swojego własnego biznesu. To pokazuje, że można, że da się i że wiara w siebie pomaga. 

Tak naprawdę ciężko mi ustosunkować się do tej książki, bo ma swoje duże plusy, jednak czegoś mi w niej brakuje. Z pewnością, kto po nią sięgnie nie będzie żałował, bowiem można z tej książki sporo wynieść. Kozierowska pokazuje, że każda z nas może być kobietą sukcesu, tak jak ona. Co mnie zdumiewa, to fakt, że obecnie tę książkę można kupić za niecałe 5 złotych. Jeśli któraś planuje, marzy i myśli o założeniu swojej firmy, o prowadzeniu choćby małej działalności, ale własnej – myślę, że może wydać te kilka złotych i choć trochę z tej książki wyciągnąć, nawet jeśli miałaby to być tylko niewielka motywacja do działania. 

Podsumowanie:
Autor: Olga Kozierowska
Tytuł: Sukces pisany szminką
oprawa: miękka
Wydawnictwo: Czarna Owca, 2010
Ocena Czytanie uszczęśliwia: 7/10
Książkę można nabyć TU


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz