wtorek, 2 grudnia 2014

Prezentowy ból głowy - mała książkowa pomoc

Za niedługo święta, więc i prezentowy ból głowy. Gdy nie mamy żadnego pomysłu na podarunek, książka zawsze jest dobrym pomysłem, zwłaszcza gdy w odwodzie mamy zapalonych czytelników. Jednak, by nie było za prosto, i z prezentami książkowymi trzeba uważać. Musimy mieć bowiem pewność, że osoba obdarowywana książką przypadkiem nie czytała jej, bądź nie posiada już danej pozycji. Powodzenia podczas zakupów, a poniżej przedstawiam Wam małą ściągawkę  - 10 książek, na które, moim zdaniem, warto chociaż zwrócić uwagę:

  
1.       Elżbieta Baniewicz, Dymna – DLA MAMY, BABCI, CIOCI, PRZYJACIÓŁKI
Cudowna książka o cudownej osobie, a w dodatku jednej z najlepszych polskich aktorek. Otwarte serce Anny Dymnej myślę jest dobrze wszystkim znane - równie dobrze, jak jej role filmowe. Według mnie jedna z najpiękniejszych polskich aktorek, a jej biografia to jedna z rzeczy wartych przeczytania. Zwłaszcza, że Pani Anna ma na koncie nie tylko role filmowe, ale np. teatralne i bujne życie zawodowe. Opis życia Dymnej udokumentowany jest w książce licznymi zdjęciami. Naprawdę warto!


2.      Magdalena Zawadzka, Taka jestem i już! – DLA MAM, BABCI, CIOCI, PRZYJACIÓŁKI
Przesympatyczna pozycja, również autobiograficzna, polskiej aktorki. Pani Magda zawsze kojarzyła mi się z poczuciem humoru i dystansem do świata – taka jest też ta książka. Pozycja ta, to nie tylko jej życie, ale również zbiór felietonów, które warto przeczytać. Oczywiście nie brakuje w niej zdjęć. Wszystko czyta się bardzo lekko, a z książki bije dużo ciepła. Osobiście mogę powiedzieć, że ja na tę książkę bardzo czekałam i nie mogę doczekać się, aż przeczytam ją w całości. Moja mama czeka w kolejce.


3.   Juliusz Ćwieluch, Krzysztof Kowalewski, Taka zabawna historia – DLA MAMY, BABCI, CIOCI, TATY, WUJA, DZIADKA
Książka ta to zapis rozmowy, Juliusza Ćwielucha i Krzysztofa Kowalewskiego. Czyta się ją w tempie ekspresowym – jeden wieczór w zupełności wystarczy. Osobiście kupiłam ją cioci w prezencie imieninowym i był to strzał w dziesiątkę. Dla mnie trochę za dużo powrotów do czasów dziecięcych i do okresu wojennego, ale jest to naprawdę dobra pozycja. Po części poznajemy  także historię polskiego środowiska aktorskiego w tym okresie. Okazuje się, że aktor, tak bardzo znany z ról komediowych, wcale nie miał łatwego życia.

 
4.      Herve Tullet, Naciśnij mnie – DLA DZIECI
Tak prostej a zarazem uruchamiającej wyobraźnię u dziecka książki dawno nie spotkałam. Ma ją od dłuższego czasu chrześnica mojego brata i choć zna ją na wskroś, nadal wykonuje poszczególne polecenia, zadania i z niecierpliwością czeka na efekty. Dotyka się, potrząsa, pociera, dmucha, chucha i czeka… Ta pozycja jest po prostu genialna. Polecam!

 5.     Thea Feldman, Catherin Hapka – Nowa wielka księga opowieści – DLA DZIECI
Trochę na przekór tym wszystkim wymyślonym z kosmosu akcjom przeciwko Kubusiowi Puchatkowi. Przyjemne opowiadania na dobranoc o radości, przyjaźni, miłości. W bardzo fajny, przyjemny i ciepły sposób przemycają do dziecku elementy socjalizacji. Warto.

 
6.      Zygmunt Miłoszewski, Uwikłanie + Ziarno Prawdy + Gniew – UNIWERSALNE
Myślę, że kryminałów Miłoszewskiego sympatykom tego typu literatury nie trzeba polecać. Trzymające w napięciu fabuły, dobrze znane polskie realia – cóż tu dużo mówić. Jakiś czas temu premierę miał Gniew, ale tego nie można przeczytać, nie czytając wcześniejszych pozycji. Dlatego – jeśli kupować to całość. Dla młodzieży, osób dojrzałych, kobiet , mężczyzn – jak znalazł.
 
 7.     Charlotte Link, Nieproszony gość  - UNIWERSALNE
Jeśli chodzi o tę autorkę mogę bez zawahania polecać jej wszystkie książki. Mówię to jako maniaczka kryminałów i czytania ogólnie. Nieproszony gość to jej ostatnia pozycja. Pozycja pochłania czytelnika od samego początku i do samego końca nie myśli się o niczym innym. Jak raz się spróbuje twórczości Link, tak później już można się od niej uzależnić. 

 
8.       John Green, Gwiazd naszych wina  - DLA MŁODZIEŻY/UNIWERSALNA
Wśród młodzieży jest obecnie szał jeśli chodzi o tę książkę. Jest to mądra i wzruszająca historia i mimo że od początku jest tematycznie dość ciężka, to bije od niej na każdym kroku optymizm. Choroba, miłość, przyjaźń – to główne wątki tej powieści i myślę, że mocno docierają przez nią do młodych ludzi. Warto polecić zarówno 13-latce, jak i dużo starszym czytelnikom. 


9.       Alexandra Richie, Warszawa 1944 – DLA TATA, DZIADKA, WUJKA
Cóż, nie czytałam tej książki, ale opieram się na opinii mojej dobrej koleżanki, która podobnie jak ja uwielbia historyczne, wojenne książki. Po przeczytaniu tej Agnieszka napisała mi: Musisz ją przeczytać, tak oddającej realizm tamtej sytuacji, tak opisującej Powstanie Warszawskie książki nie czytałaś na pewno. Napisana jest solidnie, w piękny i poruszający sposób sprawia, w dodatku od tej strony Powstania jeszcze nikt nie opisał. Mocna i piękna opowieść dająca wielką dawkę ważnej wiedzy historycznej.


10.   Katarzyna Michalak, Trylogia kwiatowa – DLA MAMY, BABCI, CIOCI, PRZYJACIÓŁKI
Tak naprawdę wiele książek Pani Katarzyny spokojnie można polecić na prezent. Trylogia kwiatowa myślę, że jest idealnym prezentem dla młodszych i starszych kobiet. Piękne, choć niełatwe i skomplikowane historie kobiet, które dzieją się z dużym udziałem kwiatów wciągają i sprawiają, że czytelniczka odrywa się od rzeczywistości i zaczynają trochę żyć życiem bohaterek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz