Za niedługo święta, więc i prezentowy ból głowy. Gdy nie
mamy żadnego pomysłu na podarunek, książka zawsze jest dobrym pomysłem,
zwłaszcza gdy w odwodzie mamy zapalonych czytelników. Jednak, by nie było za
prosto, i z prezentami książkowymi trzeba uważać. Musimy mieć bowiem pewność,
że osoba obdarowywana książką przypadkiem nie czytała jej, bądź nie posiada już danej pozycji.
Powodzenia podczas zakupów, a poniżej przedstawiam Wam małą ściągawkę - 10 książek, na które, moim zdaniem, warto chociaż zwrócić
uwagę:
1. Elżbieta
Baniewicz, Dymna – DLA MAMY, BABCI, CIOCI, PRZYJACIÓŁKI
Cudowna książka o cudownej osobie, a w
dodatku jednej z najlepszych polskich aktorek. Otwarte serce Anny Dymnej myślę
jest dobrze wszystkim znane - równie dobrze, jak jej role filmowe. Według mnie
jedna z najpiękniejszych polskich aktorek, a jej biografia to jedna z
rzeczy wartych przeczytania. Zwłaszcza, że Pani Anna ma na koncie nie tylko role
filmowe, ale np. teatralne i bujne życie zawodowe. Opis życia Dymnej udokumentowany jest w książce
licznymi zdjęciami. Naprawdę warto!
2. Magdalena
Zawadzka, Taka jestem i już! – DLA MAM, BABCI, CIOCI, PRZYJACIÓŁKI
Przesympatyczna pozycja, również
autobiograficzna, polskiej aktorki. Pani Magda zawsze kojarzyła mi się z
poczuciem humoru i dystansem do świata – taka jest też ta książka. Pozycja ta,
to nie tylko jej życie, ale również zbiór felietonów, które warto przeczytać.
Oczywiście nie brakuje w niej zdjęć. Wszystko czyta się bardzo lekko, a z
książki bije dużo ciepła. Osobiście mogę powiedzieć, że ja na tę książkę bardzo
czekałam i nie mogę doczekać się, aż przeczytam ją w całości. Moja mama czeka w
kolejce.
3. Juliusz
Ćwieluch, Krzysztof Kowalewski, Taka zabawna historia – DLA MAMY, BABCI, CIOCI,
TATY, WUJA, DZIADKA
Książka ta to zapis rozmowy, Juliusza Ćwielucha
i Krzysztofa Kowalewskiego. Czyta się ją w tempie ekspresowym – jeden wieczór w
zupełności wystarczy. Osobiście kupiłam ją cioci w prezencie imieninowym i był to strzał w
dziesiątkę. Dla mnie trochę za dużo powrotów do czasów dziecięcych i do okresu
wojennego, ale jest to naprawdę dobra pozycja. Po części poznajemy także historię polskiego środowiska
aktorskiego w tym okresie. Okazuje się, że aktor, tak bardzo znany z ról
komediowych, wcale nie miał łatwego życia.
4. Herve
Tullet, Naciśnij mnie – DLA DZIECI
Tak prostej a zarazem uruchamiającej
wyobraźnię u dziecka książki dawno nie spotkałam. Ma ją od dłuższego czasu
chrześnica mojego brata i choć zna ją na wskroś, nadal wykonuje poszczególne
polecenia, zadania i z niecierpliwością czeka na efekty. Dotyka się, potrząsa,
pociera, dmucha, chucha i czeka… Ta pozycja jest po prostu genialna. Polecam!
5. Thea
Feldman, Catherin Hapka – Nowa wielka księga opowieści – DLA DZIECI
Trochę na przekór tym wszystkim wymyślonym
z kosmosu akcjom przeciwko Kubusiowi Puchatkowi. Przyjemne opowiadania na dobranoc
o radości, przyjaźni, miłości. W bardzo fajny, przyjemny i ciepły sposób
przemycają do dziecku elementy socjalizacji. Warto.
6. Zygmunt
Miłoszewski, Uwikłanie + Ziarno Prawdy + Gniew – UNIWERSALNE
Myślę, że kryminałów Miłoszewskiego
sympatykom tego typu literatury nie trzeba polecać. Trzymające w napięciu
fabuły, dobrze znane polskie realia – cóż tu dużo mówić. Jakiś czas temu premierę
miał Gniew, ale tego nie można przeczytać, nie czytając wcześniejszych pozycji. Dlatego – jeśli kupować to całość. Dla młodzieży, osób dojrzałych, kobiet , mężczyzn
– jak znalazł.
7. Charlotte
Link, Nieproszony gość - UNIWERSALNE
Jeśli chodzi o tę autorkę mogę bez
zawahania polecać jej wszystkie książki. Mówię to jako maniaczka kryminałów i
czytania ogólnie. Nieproszony gość to jej ostatnia pozycja. Pozycja pochłania
czytelnika od samego początku i do samego końca nie myśli się o niczym innym.
Jak raz się spróbuje twórczości Link, tak później już można się od niej
uzależnić.
8. John
Green, Gwiazd naszych wina - DLA MŁODZIEŻY/UNIWERSALNA
Wśród młodzieży jest obecnie szał jeśli
chodzi o tę książkę. Jest to mądra i wzruszająca historia i mimo że od początku jest tematycznie dość ciężka, to bije od niej na każdym kroku optymizm.
Choroba, miłość, przyjaźń – to główne wątki tej powieści i myślę, że mocno
docierają przez nią do młodych ludzi. Warto polecić zarówno 13-latce, jak i dużo
starszym czytelnikom.
9. Alexandra
Richie, Warszawa 1944 – DLA TATA, DZIADKA, WUJKA
Cóż, nie czytałam tej książki, ale opieram
się na opinii mojej dobrej koleżanki, która podobnie jak ja uwielbia
historyczne, wojenne książki. Po przeczytaniu tej Agnieszka napisała mi: Musisz
ją przeczytać, tak oddającej realizm tamtej sytuacji, tak opisującej Powstanie
Warszawskie książki nie czytałaś na pewno. Napisana jest solidnie, w piękny i
poruszający sposób sprawia, w dodatku od tej strony Powstania jeszcze nikt nie
opisał. Mocna i piękna opowieść dająca wielką dawkę ważnej wiedzy historycznej.
10. Katarzyna
Michalak, Trylogia kwiatowa – DLA MAMY, BABCI, CIOCI, PRZYJACIÓŁKI
Tak naprawdę wiele książek Pani Katarzyny
spokojnie można polecić na prezent. Trylogia kwiatowa myślę, że jest idealnym
prezentem dla młodszych i starszych kobiet. Piękne, choć niełatwe i skomplikowane historie
kobiet, które dzieją się z dużym udziałem kwiatów wciągają i sprawiają, że
czytelniczka odrywa się od rzeczywistości i zaczynają trochę żyć życiem
bohaterek.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz